Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

onsdag 2 februari 2011

Den andra kvinnan

Nej, J har inte skaffat sig en älskarinna. Det är Bellan som väljer bort mig när det går...och inte för vem som helst inte, helst Ninni!

Idag blev Bellan lite ivrig att visa mig något på toaletten på dagis, det resulterade i att hon halkade och slog hakan i en spetsig kant på en pall. Bet sig lite i läppen gjorde hon också och började blöda. Jag fick krama och trösta, men sen så när det inte blev bra fort nog snyftade skruttan fram "jag åka Ninni!" och "jag vill Ninni".

I bilen sedan Bellan lugnat ner sig lite berättade hon vad Ninni och hon skulle göra:
  • "Måst bygga toojn" - dvs bygga torn av duplo.
  • "Måst puschla" - pyssla Spöket Lapan-pusslet hon fick av mormor i julklapp
  • "Måst jömma" - gömma sig från drakar, dinosaurier, spöken, monster och inte så ovanligt Pappa J...

Inga kommentarer: