Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

tisdag 24 mars 2009

Babysång

Idag var vi iväg på Babysång och det var jättekul! Isabelle älskar ju att träffa andra bebisar och jag tycker det är roligt att träffa mammor och utbyta erfarenheter. Solen sken både på vägen till babysången och på vägen tillbaka och Bellan och jag hade sällskap med K & G, mycket trevligt!

Vi började det hela med att fika lite när vi kom fram (efter att jag och I blivit runtvisade i lokalerna av trevlig personal) och ammade våra skruttor innan sången skulle börja. Isabelle var inte alls intresserad av att amma, hon naffsade mest *suck*

Under babysången sjöng vi sånger som involverade att ta på barnet (magen, benen, armarna, tårna osv) och sånger då vi knatade runt i rummet. Bellan gillade mest de sånger vi promenerade till. När vi skulle klappa händerna var hon mest intresserad av att få hjälp att sätta sig upp :)

Igår hände något: Isabelle drack ersättning. Två gånger dessutom! Och ur två olika nappflaskor. Hon höll sig mätt betydligt längre än när jag ammar henne och verkade allmänt tillfreds med tillvaron. Tyvärr gick vi nog ut lite för hårt och skruttan fick till en tjusig kaskadkräkning (lyckades se till att undersidan på skötväskan fick sig en rejäl omgång) när hon ville amma lite. Sen sov hon dock gott några timmar på kvällen.
När hon skulle sova på eftermiddagen ville jag inte amma henne till sömns eftersom hon just fått ersättning så jag stoppade in en napp i munnen och låg bredvid och buffade henne i rumpan och vips så sov hon! Idag fungerade dock inte samma trick, men skam den som ger sig. Tänk napp OCH ersättning under samma dag!
Vi ska till BVC på måndag och ska prata ersättning med dem då. Jag vill hemskt gärna trappa ned på amningen!

Inga kommentarer: