Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

torsdag 22 april 2010

Bättre, sämre och bättre igen

Isabelle blir friskare och friskare och har njutit av att vara på dagis den här veckan. Det är underbart att se hur glad hon blir när man nämner dagis och hon rusar genast iväg och hämtar "myssa" eller "kor".
En annan favoritsysselsättning hon har är att leka med sanden i lekparken. Går vi förbi (som på väg till bilen) ropar hon "gung gung", det betyder inte att hon är jättesugen på att gunga utan på att gräva i sanden. Nu när hon fått en spade är det ännu roligare! På bilden är hon i full färd med att lasta upp sand på klätterställningen.

Min förkylning blev sämre; feber med svettningar och frossa, hosta så hela bröstkorgen verkade komma ut genom munnen och snuva som gjort mig täppt upp till bihålorna. Tack gode Gud för Bricanyl och Nezeril! Och Alvedon! Och världens sötaste dotter som gosade extra mycket med mig igår när jag mest sov ♥

Idag har H&M clubdag så jag passade på att spana runt lite på barnkläder till sommaren nu när jag har en hyffsad uppfattning om hur stor Izz (kärt barn har väldigt många namn, Izz/Izzy är det internationella smeknament på henne...) kommer vara då. Jag fick titta på kläder bland de stora barnens! Jag tycker det är lite trist att se hur uppdelade barnkläder är. Uppdelningen är efter kön istället för funktion. Tjejkläder är i ljusa, opraktiska färger och mycket gulligull. Killarnas kläder är mörkare, lättare att leka "våldsamt" i och känns lite mer praktiska. Alltså beställde jag en klänning, ett par capri leggings och en topp från tjejavdelningen och shorts, mysbyxor och keps från killavdelningen. Isabelle ska ha praktiska kläder, men lite gulligull går också hem.
Posted by Picasa

Inga kommentarer: