Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

söndag 13 juni 2010

10 dagar med Isabelle

3/6 - Isabelle får sin första dos av MPR-Vaccin (ev. biverkningar kommer 7-12 dagar senare)
4/6 - Isabelle har 39,6 i temp, snorar och hostar
5-8/6 - feber, snor och hosta håller i sig. Ibland hostar B så hon kräks.
9/6 - Isabelle är trött, men mindre förkyld. Jag blir förkyld med heshet, nästäppa och huvudvärk. Vi sover nästan hela dagen.
10/6 - Isabelle mår bättre och är inte särskillt varm alls.
11/6 - feber runt 39 igen.
12/6 - Ringer 1177, som säger att det är svårt att veta om det är vaccinet eller förkylningen, men så länge hon är pigg och äter/dricker ska vi avvakta. Feber på 40,2 på kvällen.
13/6 - 39,2 på morgonen, men pigg ändå. Ska sova hos farmor och farfar inatt.

Trots snuva, hosta, feber hit och feber dig är Isabelle fasligt pigg. Hon springer runt och ropar "cha-la-la" och blev överlycklig när Ninni kom på besök igår. Hon äter och dricker, igår slukade hon nudlar från min kinamat till kvällsmat, åt lite gröt och lite ris. Äter mackor, dricker välling och mumsar på frukt. Jag tror att det är vaccinet som gett feber den sista svängen, för så här pigg var hon inte 3/6 när allt började och då vill hon knappt äta något..men ändå, det är ju min lilla skrutta och jag vill att hon ska må helt bra!

Inga kommentarer: