Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

tisdag 15 juni 2010

Kåvepenin & Vård av barnbarn

Igår ringde J 1177, sjuksköterskan tycket B hade haft feber lite väl länge och så vips fick de en tid på jouren igår kväll. Domen löd; öroninflammation. CRP 22. Kåvepenin i en massa dagar. Great, Kåvepenin - spydde Isabelle som en gris av senast och dagens första dos var hiskeligt svår att få i henne.
Jag är lite irriterad på att jag inte fick samma reaktion när jag ringde i lördags, då hade hon påbörjat sin ab-kur* tidigare och kunnat gå till dagis tidigare - Bellan älskar dagis.

Idag ligger tempen dock "bara" på 38,5! Det går neråt *peppar peppar* Morgondagen ska lilla hjärtat spendera hos mormor medan jag och J jobbar, ingen av oss har möjlighet att vabba imorrn. Hos mormor kan man titta på föl, springa på en stor gräsmatta och titta på katten som gömmer sig under sängarna...

*ab = antibiotika (ja, jag är arbetsskadad...ab, ff, sjd, r/t...)

Inga kommentarer: