Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

tisdag 24 november 2009

Sjukdomar, organisationer och stöd..

Har ni tänkt på vad mycket man ska engagera sig i nu för tiden, man ska ge pengar till alla organisationer som finns..så känns det i alla fall och som kvinna ska man självklart stödja bröstcancerforskningen, som mamma kampen mot barncancer och som fru till en diabetiker är det till diabetesförbundet pengarna borde gå. För att inte tala om att det säkert finns någon organisation som forskar kring depression...Jag får beslutsångest!

För att inte tala om alla andra sjukdomar som också förtjänar att stödjas! Och alla andra organisationer som unicef, läkare utan gränser, röda korset och så vidare och så vidare..

Det har mynnat ut i att jag har pins mot diabetes (livets löv), mot bröstcancer (rosa bandet) och ett för ett vattenprojekt).
Dessutom är jag ett fan av Läkare utan gränser på facebook. Jag köper julkort från diabetesförbundet och irriterar mig på reklamen för barncancerforskning som säger att "3 av 4 barn överlever cancer"..

Jag tror att nyårslöftet i år ska gå ut på att bestämma mig för vilken organisation jag ska stötta och ge lite pengar varje månad.


1 kommentar:

Maggan sa...

Det kommer extra mycket nu till jul. Det är högtryck för alla organisationer: Om julen vill man ge. Jag bestämde mig också en gång för alla och stöttar Green Peace för miljön och Cancerfonden för att mamma dog i cancer. Då gör man i alla fall något. Sedan gick jag med i Röda Korset lite senare.
Kram från svärmor