Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

måndag 1 februari 2010

Lycka är..

..att få en liten spelmakapär som kan låta som ett piano, olika djur och spela melodier. Vi var till Marieberg, Ikea & Babyproffsen idag och på det sista stället fick Isabelle en leksak. J väckte henne med hjälp av spelgrejen efter hennes nap och ett jätteleende spred sig över hennes ansikte. Lika glad som hon blir för att få spela på den, lika sur blir hon när hon inte får använda den...

Igår tror jag min mor fick lite flashbacks. Isabelle och jag var till mamma (pappa var ute och svirade ;) för att hälsa på och hämta en liten tv och en dvd-spelare. Bellan kan konsten att bli arg när hon inte får som hon vill, hon lägger sig på golvet och sprattlar och skriker som en stucken gris - enklaste sättet att avbryta det hela är att få henne på andra tankar, genom att spela en musikvideo för henne eller sjunga. Tydligen var jag exakt så när jag var liten...ja, man får väl för sina synder =D

Äpplet faller inte långt från päronträdet, som pappa brukar säga!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var som att se dej, Ina, igen!!
Kram mamma/mormor