Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

tisdag 30 december 2008

Den vilda jakten..

..på badbaljan.

Bellan har hittills badat i det mesta förutom en badbalja. Premiärdoppet gjordes tillsammans med J i badkaret. Skruttan verkade gilla att bada, men det dröjer nog innan hon får bada med sin far igen..hon släppte av ett rejält lass med babypoo rakt ner i badvattnet!

Sedan dess har hon badat i diskbaljan, med mig och senast hamnade hon i handfatet på övervåningens toalett. Det sistnämnda "badet" var dock mer av en avsköljning av de nedre regionerna och upp på magen..Bellans mor, jag, hade nämligen ätit lite för mycket pepparkakor vilket gjorde att en liten tjejs mage satte fart rejält. J och jag var nog mer brydda av fenomenet än vad Bellan var.

Åter till badbaljejakten. Systeryster och jag tog en sväng till IKEA nu ikväll. Hon skulle ha flyttkartonger och mitt huvudmål var en badbalja. Enligt IKEAS hemsida skulle det finnas ca 25st badbaljor här i Örebro. Väl framme vid barnavdelningen gapade platsen för badbaljorna tom och ingen fanns det att fråga om de där 25! Mycket irriterande! Det är inte ofta vi har vägarna förbi IKEA och det känns lite omotiverat att åka dit bara för en badbalja, men men det är smällar man får ta.

Trippen till IKEA var dock inte helt förjäves, jag fick med mig mycket fint hem: 10st vita plastgalgar (vem äter galgar här hemma egentligen? Är det möjligtvis den lilla vita katten?), en "hylla" till badrummet att ha schampo, tvål och duschkräm på, en ram till Js ena födelsedagspresent, 2st 15w päronlampor (var av en visade sig vara trasig!) och en liten söt bordslampa i vitt, frostat glas som ska få stå i vårt sovrumsfönster när adventsstaketiden är förbi.

Dags att amma Bellan!

Inga kommentarer: