Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

måndag 29 december 2008

Fantastiskt


Här om dagen satt jag och läste i en bok som handlar om barnets första år. Då slog det mig att jössös vad Isabelle ska hinna med under ett år! Hur ska J & jag (och alla runt omkring oss) hinna med i hennes takt?

Det ska börjas äta "vanlig" mat, lära sig sitta, krypa, gå, rulla runt och så vidare...jag blev lite matt :) Sen kom jag ihåg att allt inte ska avverkas under en dag eller ens under samma vecka eller månad. En sak i taget förhoppningsvis!


Jag helammar och Bellan växer bra. Vid senaste besöket hos BVC var hon 57cm lång och vägde 5480g, det är annat än de 47cm och 3275g hon vägde när hon kom till världen! Nu är skruttan dock inne i en tillväxtperiod och vill helst sitta fast vid mitt bröst dygnet runt *pust* Det tog ett tag innan vi hängde med där..hon var otröstelig och en helt annan bebis i några dagar tills det gick upp ett ljus (faktiskt med hjälp av ovannämnda bok) om vad som var i görningen. Bebisar har en tillväxtperiod någon gång mellan vecka sex och åtta och då känner inte föräldrarna igen det lilla livet! Precis så var det! Nu har vi vant oss...men det tog några dagar!


Något nytt Bellan har börjat med är att stå i knät på oss. Hon skjuter ifrån med benen och vi håller henne uppe under armarna och stöttar hennes kropp, hon är inte riktigt stabil ännu. Många söta leenden har vi fått från henne genom att hjälpa henne stå och helst ska vi tjoa när hon klarat det, då ler hon som störst. Älskade unge!

Inga kommentarer: