Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

söndag 28 december 2008

Namnen

Elise Isabelle Maria heter hon, vårt underverk. Isabelle har hon fått efter Js farmor.
Elise kommer från min farfar, nu hette han inte "Elise", utan Elis. Jag har alltid älskat det namnet. Runt två års ålder fick jag ett gosedjur, en björn som jag stolt döpte till "Elis Rösta June" efter farfar..Elis var det enda av namnen jag fick rätt!
Eftersom Bellan föddes på Alla helgons afton uppstod tanken att hennes tredje namn skulle komma sig av ett helgon. Birgitta valde vi bort fortare än fort, det kändes inte riktigt som om det passade Bellan. Elisabet heter jag och därför kändes det inte riktigt rätt heller. Några dagar senare kom vi på det, Maria! Det kändes bra och passade fint med de andra namnen. Även Bellans moster tyckte att det var ett ypperligt bra val av namn eftersom hon själv heter det i andra namn :)

J och jag är gifta, men eftersom ingen av oss vill skiljas från vårat eget efternamn heter vi helt sonika olika saker. Bellan däremot har fått båda våras efternamn, det kändes mest rättvist.

Inga kommentarer: