Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

lördag 30 maj 2009

Dopet

Det går väl knappt att ta miste på vem som är vem på bilden? Jag fick titta en gång extra eftersom det nog är första gången jag ser hur lika jag och min syster är egentligen! Min syster/Bellans moster är fadder.
B döptes 16/5, halv två på eftermiddagen. Eftersom hon var för stor för båda dopklänningarna vi hade tillgång till blev det doptunika och dopleggings. De söta dopskorna sparkade hon av sig stup i kvarten och fick efter en stund ligga på en liten soffa bredvid oss i kyrkan.
När vi kom fram till kyrkan möttes vi av en fin "skylt" där det annonserades att idag skulle Elsie Isabelle Maria döpas (och några andra). Elsie? Ja, på utsidan stod det fel, men under dopet blev det rätt :) (Elise)
Isabelle uppförde sig väl trots att hon vägrat sova på förmiddagen.
Farmor Margareta sjöng en fin psalm (Må din väg gå dig till mötes) under dopet och vi hjälptes all (så där 15st) åt att sjunga "Guds kärlek är som stranden" och "Gud har en famn". Prästen talade bland annat om Johannes 14:1 "Känn ingen oro. Tro på Gud, och tro på mig", vilket jag tyckte var extra roligt eftersom det var Bibleversen min konfirmationspräst skrev i den Bibel jag fick vid tillfället. Vilket sammanträffande!
När dopet var klart åkte vi hem igen och kalasade på smörgåstårta och brownies.
Isabelle fick många doppresenter; kläder, en fin sagobok, ett halsband med en ängel som hänge bland annat!
Posted by Picasa

2 kommentarer:

vendeley sa...

Ni är ju jättelika. Jag vart lite fundersam i typ 5 sek. :)

Ina sa...

Jo vi har hört det ett antal gånger, men aldrig tyckt det någon av oss..för ens vi sett bilder från Isabelles dop! =D