Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

måndag 11 maj 2009

Mat, ljud och dop



Så här såg det ut i förmiddags när Isabelle smaskade i sig banangröt. Det går bättre och bättre med "vanlig" mat och det har medfört vissa nya ljud.

Idag lät det som att Skruttan kippade efter andan och mitt hjärta slog i etthundraåttio, logiken fungerade inte..mellan varven var hon som vanligt och hon andades bra (sjuksköterska är jag på jobbet, hemma med B är jag Ina). Det nya ljudet upprepades och jag ringde hem J lite tidigare från jobbet. Det visade sig att ljudet kunde konstateras komma när hon försökte sig på att sköta magen. För att inte bli allt för detaljerad kan jag säga att det som kommer ut inte ser ut som det har gjort när hon bara ammat...Lillskruttan hade ont och nu har Messmör inhandlats för att underlätta för hjärtat att sköta magen.


Dopet närmar sig och jag ringde pastorsexpeditionen förra veckan och undrade varför vi varken fått tidningen om dop eller hört av prästen. Nu har vi fått tidningen, men någon präst har fortfarande inte hört av sig och jag tycker det enormt dåligt. Dopet är på lördag! Imorgon är vi i farten hela dagen och då blir det till att koppla vidare telefonen till mobilen, men hör jag inget från kyrkan imorgon heller är det jag som ringer på onsdag med vissa anmärkningar. Jag har sån god lust att vända mig till en annan församling.

Isabelle har lärt sig hantera gåstolen och hon får knata runt i den ibland, men oftast ligger hon och leker med babygymmet på sitt täcke på golvet. Tänk vad stor hon blivit: använder gåstol, snor mobil/telefon/fjärrkontroller för det är så roligt att trycka på knapparna, kan vända sig till både mage och rygg men ligger helst på rygg, dricker välling och har växt ur nuvarande blöjstorlek..något som J och jag insett först nu när vi nyss köpt ett nytt paket =D

Inga kommentarer: