Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

tisdag 5 maj 2009

Ett nytt..

..steg i utvecklingen infaller vecka 26 och däromkring är Isabelle just nu *uff* Det ska inte sovas, hon bökar runt i sängen och vill inte alls bli lämnad ensam för någon minut ens. Idag behagade den lilla damen vakna vid halv fyra, halvsova lite några minuter då och då fram till klockan sju då hon somnade bredvid mig i sängen. I en hel timme lyckades hon hålla sig sovandes.

Vi kom iväg på babysång och när det var färdigsjunget ville B amma lite och somnade sött i min famn, tyvärr var det dags att gå hem och hon vaknade när jag satte på mig skorna och vägrade somna om. I vagnen på väg hem blev hon så sur att jag fick bära henne. Som tur var tog jag och K sällskap så hon kunde putta vagnen åt mig, att bära nästan 9kg bebis på en arm är tungt...

Väl hemma tog det några timmar innan B slutligen somnade, då hade jag lyckats pimpla i mig tre koppar kaffe för att själv orka vara vaken med världens envisaste bebis och kunde inte somna. Nu när B sovit för natten i några timmar har jag tittat på fotboll trots att jag borde sova...det är bara att hålla tummarna för en bra natt, annars blir det till att ställa in barnvagnsbion imorgon om jag ska orka med kvällens klassträff.

Inga kommentarer: