Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

onsdag 13 maj 2009

Storlek 4

Skruttan har varit trött idag efter gårdagens alla upptåg med babysång, shopping och firande av mormorns födelsedag. Mormorn som berättade att hon inte kände sig en dag över 25..

Idag ringde prästen till slut. Det hade blivit något med beställningen av dopet och han visste inget förens idag! Men han bad så mycket om ursäkt och imorrn ska jag, F och Bellan iväg och prata dop. J jobbar, så F aggerar stand-in.
Det är en del att fundera på; ska någon av oss hälla vatten i dopfunten, läsa en bön och vilka psalmer ska sjungas? Hittills har vi kommit fram till fadder, att jag vill läsa en bön och att svärmor gärna sjunger solo om kantorn kan psalmen. Jag vill gärna att en av psalmerna som sjöngs på vårt bröllop ska sjungas "Guds kärlek är som stranden", men frågan är vilken mer psalm vi ska välja? Jag är inte så förtjust i "Tryggare kan ingen vara" och "Jag lyfter ögat mot himmelen"...det blir till att spana i psalmboken strax!

B kommer inte ha dopklänning, men väl doptunika och doplegging =) Dessutom lite för stora så hon kan växa i dem (det är därför dopklänningar är långa, för att barnet ska kunna växa i tron och när man konfirmeras är kåpan i rätt storlek).

På tal om storlekar så fick jag idag köpa blöjor i storlek 4, fyra! Hon använde ju nyss minsta möjliga storlek och de såg för stora ut! Älskade skruttan vad stor du har blivit!

Jag letar text till en sång som går "så nära är Gud som hud emot hud..." om det är någon som kan sången eller har texten så hojjta gärna!

3 kommentarer:

Anonym sa...

http://www.dopguiden.se/musik/lista.html

skickar en länk. Du kanske hittar något här...

Såg att du sökt psalmer, tittade själv där när min dotter skulle döpas.

storasyrra till K i Linköping.

Maggan sa...

Hej Ina,
Kolla följande psalmer: 788 För livets skull - jättefin melodi, 774 Som när ett barn kommer hem om kvällen, 769 Gud i dina händer, 762 Du är en bön och 756 Bara i Dig. Sedan är 744 väldigt söt också, men lite komplicerad melodi.
Lycka till idag! Svärmor

Ina sa...

Vi valde psalm 381 "Gud har en famn" och 289 "Guds kärlek är som stranden" och så ska ju Bellans farmor sjunga 730 och den kunde absolut kantorn sa prästen :)

Tack för all hjälp, synd att jag inte såg det tidigare! =D