Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

tisdag 27 januari 2009

En blandad kompott

Jag lyckades "laga" digitalkameran! Bilden här bredvid är ändå inte jättebra..det är toksvårt att fota Bellan när hon är i full gång i sitt gym! Det där blå som skymtas vid Bs ansikte är en blå hund med prasslande öron som hon gillar. Ovan magen hänger en stor pingvind som plingar, prasslar och har en spegel. Den slår hon ofta på och pratar förtjust till.

Besöket på BVC gick bra. Bellan väger nu 6640g och mäter 60,5cm - den lilla damen är inte så liten längre.
Vaccinationen gick bättre än förväntat. Två stick blev det och nummer två gjorde ondast. Då förvreds det lilla ansiktet till en ryslig grimars (stavas det så?) och hon illvrålade. J var dock duktig både på att hålla henne still under sticken och att sedan trösta henne.

Jag fick fylla i en enkät om hur jag mådde och så pratade BVC-sköterskan och jag igenom den. Skönt att prata med någon utomstående som visste vilka frågor som skulle ställas dessutom :) Sköterskan passade på att berömma J för att han har fått sån fin kontakt med Bellan. Han vet hur han ska trösta och duger precis lika bra som mig i alla avseenden förutom amningen. Jag stämmer absolut in i berömmet för J är bäst!

Konstaterade här om dagen att Bellan har massors massor kläder och vi får nog rikta in oss på att köpa lite mer leksaker istället! Jag började idag med att köpa en filur hon kan hålla i. Den har olika material och skramlar, prasslar och piper. Jag hoppas hon kommer gilla den!

1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt att det gick så bra för Bellan på BVC. Hoppas att hon slipper att få feber. Jätteroligt att Bellan gillar sitt gym.

Kram mormor och morfar