Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

tisdag 13 januari 2009

Träff!

Idag promenerade vi alla tre iväg till vårdcentralen för att träffa de andra i vår föräldragrupp och deras bebisar.

Det visade sig att Bellan var äldst av alla som var där och näst äldst totalt. Vad små alla bebisar födda i mitten av december såg ut! Tänk att B varit så liten! Det var bara en liten herre som var i samma storlek som vår skrutta.

Det var väldigt intressant och lärorikt att höra de andras förlossningsberättelser, några hade haft det riktigt tufft med bedövningar som inte tagit, långa förlossningar och behövt bli klippta. Vår förlossning kändes riktigt lyxig, även om jag påpekade att jag inte tyckte att den varit ultimat..man han lixom inte vänja sig vid tanken att bebisen verkligen var på g!

Skönt var det även att höra att andra tycker det stundtals är väldigt jobbigt, livet som nybliven förälder. Det pratas oftast bara om allt positivt, det är tabu att säga att man mår dåligt och att det är jobbigt. Det enda man tycks "få" klaga på är bristen på sömn! Barnmorskan bekräftade det och tyckte att det var synd att man inte pratar mer om det dåliga, det är det som behöver komma ut. Det är tur att jag har så många omkring mig som är villiga att lyssna =)

Nu blir det popcorn och te i soffan. Jag är så trött i kroppen och känner mig lite "off". Förhoppningsvis är det inte något sjukdomsaktigt på gång, utan bara mer sömn som krävs!

Inga kommentarer: