Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

onsdag 21 januari 2009

En bra dag

Jag vaknade vid nio imorse av att något rörde sig i min armhåla, det visade sig vara huvudet tillhörande en väldigt pigg liten dam. Hon plirade på mig med sina stora grå-blå ögon och tyckte det var dags att gå upp. Jag försökte dra ut på det hela genom att amma henne i sängen, något som sällan lyckas när hon vaknat för dagen, men hon låg mest och skrattade åt mig.

Sen dess har vi hunnit med en lång promenad för att köpa kattmat och göra ett besök hos NetOnNet. Jag lyckades även få med systeryster till IcaMaxi för lite matshopping, efteråt hämtade jag den nya kökslampan nere på vår servicebutik. Lampan hänger, efter lite krångel, på plats över köksbordet.

Bellan gymmar just nu. Äntligen vill och kan hon ligga ensam i sitt babygym och hålla sig själv sysselsatt. Ligger och vifftar med händer och fötter och låter alldeles lycklig när hon lyckats klippa till pingvinen så den låter.

Imorrn ska B och jag hälsa på Isak och Christin. Isak är nästan två månader äldre än B och det var ett tag sedan vi sågs. Det ska bli hemskt roligt att se hur stor han blivit och hur han utvecklats. Han ska, har jag hört, kunna rulla över på magen själv och älskar att göra det.

Nu ska jag göra fudge!

Inga kommentarer: