Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

torsdag 29 januari 2009

Vissa dagar är det segt!

Idag är en sån dag. Bellan somnade sött vid halv elva igår kväll och typiskt nog kunde varken J eller jag somna. När klockan väl var runt fyra på morgonen vaknade B (på riktigt, ammat hade hon gjort några gånger redan) och var tvärvaken. Vi skulle ta skifft tills hon somnade, men bästaste J lät mig sova och tog henne själv. Natten har resulterat i två toktrötta föräldrar! Vi vaknade vid tio och maken flög ur sängen eftersom han skulle lämna vår bil på verkstaden. Jag ammade Bellan lite och sen gick vi upp. Då var både hon och jag ganska så pigga faktiskt. Droppar för henne (magdroppar & ad-droppar) och havregrynsgröt och grönt te för mig. Jag fick till och med äta i fred, B höll mig sällskap i babysittern på köksbordet!

Hon har börjat med en ny, irriterande ovana. Hon somnar så sött i famnen efter lite amning eller promenerande i lägenheten..men så fort hon läggs ned börjar hon skrika. Det går inte att undvika att ta upp henne för då höjs skriken till orimliga nivåer och hon är jättesvår att få lugn igen. Åh vad jag hoppas att det är en fas hon växer ur!

Jag pratade en snabbis med jobbet idag, igår kom nämligen en massa c-turer att välja mellan till sommaren. Jätteskönt att de kom så tidigt på året, det är lite lättare att planera då. Jag lovade att återkomma om vilka jag kan ta på måndag. Åh det ska bli så roligt att jobba igen! Även om det är flera månader kvar tills dess :)

Inga kommentarer: