Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

fredag 10 april 2009

Det gäller att..

..utnyttja de resurser som finns omkring oss! Igår följde Bellans moster med hem hit en sväng efter matshoppingen och kånkade omkring den lilla damen i någon timme så att jag och J hade händerna fria en stund. Härligt!

I morse (klockan var knappt 9) slog jag en signal till Bs mormor och morfar. Planen var att åka dit med Bellan och låta J vara ensam hemma några timmar för att sova. Vi anlände strax efter tio i förmiddags. Mormor och morfar tog med B på en promenad och jag däckade snabbt och sov hela tiden de var ute. Bellan sov vidare i sin vagn i ytterligare några timmar efter promenaden. Jag satt med en tidning i solen bredvid henne. Härligt!

Vi är inte mindre förkylda J och jag, men det var välbehövligt! J fick sova en hel del och jag blev bortskämd med god mat, glass och en riktigt glad bebis!

Nu ska jag strax hoppa ned i badet och förhoppningsvis somnar lillskruttan snart. Imorrn blir det påsklunch och förhoppningsvis en liten promenad i solen med mormor, morfar och moster! Söndag tror jag det är Oset med farmor, farfar och farbror som gäller.

Inga kommentarer: