Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

torsdag 9 april 2009

Utryckning!

Isabelle fortsätter vara relatvit pigg trots förkylningen. Vi föräldrar går lite som i en dimma. Det snoras, halsen värker och hostas. Mina lymfkörlar är svullna och gör ont *suck* Hoppas inte Bellan ärver sånna dumheter!

Igår ryckte Isabelles farmor och farfar ut. Vi åt tillsammans och sen gick de en promenad med den minsta sjuklingen så vi fick vila oss från oron, gnället och slappna av ordentligt. J somnade och sov nästan hela tiden, jag hade som vanligt svårt att komma till ro och tog en lång dusch. Det var välbehövligt!

Skruttan sov till halv två inatt med ett uppehåll för medicin och amning. Sen var hon pigg! Ända till fyra..Ventolinen gjorde sitt till och hon blev lite speedad. Ammade två gånger, hostade, rapade och kräktes lite. Sen blev det Schnappi das Kleine Krokodil tre gånger och Bellan i selen..och äntligen somnade hon! Sov riktigt bra på morgonen, ammade sovandes några gånger och vaknade inte ordentligt förnes vid halv åtta. Jag fick ligga kvar i sängen till halv tio!

Vi får snälla och uppmuntrande ord från höger och vänster. På Facebook, forum och sms. Våra föräldrar kommer bara vi ber dem! På påskafton kommer min familj med mat och energi. Vi hoppas att vi alla tre mår bra och att vi inte smittat/smittar någon!

2 kommentarer:

tez sa...

jag älskar det faktum att du laggt till schnappi som etikett. :)

Krya - på - er- KRAM!

Ina sa...

jag misstänker att jag kommer skriva om schnappi fler gånger! =D

TACK, det kan vi verkligen behöva!