Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

lördag 18 april 2009

En härlig lördag!

Eftersom det blivit dags att byta till sommardäck på bilen tog vi och packade bilen full av diverse saker; kladdkaka, bebis, däck...När väl bilen var så full som det gick bar det av till svärföräldrarna i Laxå.

I Laxå böjds det på god mat till lunch och gott kaffe till kladdkakan. Medan J, sväfar och svåger bytte däck på bilen tog vi tjejer (svärmor, Bellan och jag) en annan bil för att titta på lite kläder. Bellan fick en mycket söt fleecetröja av sin farmor, den kommer vara perfekt nu i vår när det fortfarande är lite kallt i luften!

Nästan hela eftermiddagen spenderades utomhus fikandes och pratandes. Åh, alltid när vi åker hem från någon som har trädgård gnyr jag till J att "jag vill också ha en liten trädgård...eller iaf en lite större balkong!" På vintern är jag dock väldigt glad över att bo här!

Nu är jag och Isabelle lika trötta...skillnaden ligger i vilken sida om insomningen vi är på. Hon har hunnit över! Vi har börjat med lite kvällsrutiner här hemma, runt halv åtta badar Bellan, sedan åker pyjamas på och så får hon ersättning. Sedan bökar hon runt en stund och vi buffar lite för att få henne att somna och så somnar hon..utan att amma eller vaggas. Jag hoppas verkligen det håller i sig för det är oerhört skönt att få lite tid för oss själva när B sover! Än så länge somnar hon i soffan och flyttas upp när jag går och lägger mig..nästa mål är att få henne att sova i sin säng och att få mig att känna att det är okej att hon sover ensam på övervåningen!

Dags att peta ur linserna, borsta tänderna och passa på. Jag är vansinnigt trött och halsen gör lite ont fortfarande. Imorrn vill jag vara pigg, då ska jag och B hälsa på C och A på jobbet. Jag hoppas det bjuds på kaffe!

Inga kommentarer: