Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

onsdag 29 april 2009

Varannan dag..

Det går riktigt bra att vara ensam hemma med Isabelle..de dagar hon sover sina tupplurer och är glad, de andra dagarna är inte lika roliga! Igår skulle vi till BVC och jag skulle klippa mig. B kände förmodligen på sig att vi hade planer för dagen och bestämde sig för att hon absolut inte tänkte sova. Övertrött bebis är inget att rekomendera...BVC-besöket gick bra och hon fick godkänt av doktorn och nästa besök på BVC blir när hon är åtta månader. Nu vägde hon 8740g och var 68cm lång. Min lilla bebis...hon har växt 21 cm sedan hon föddes! Vi träffade på en liten enmånaders tjej utanför sköterskans rum och jag kan inte riktigt föreställa mig att B faktiskt varit så liten!

Det var otroligt skönt att lämna över Isabelle till hennes mormor och sätta sig i frisörstolen! Lite lugn och ro och höra någon annans röst än min egen och B's :) Jag har världens bästa frisör och när hon öppnar eget i augusti ska jag helt klart följa med!

Idag har vi haft det bra hittills. B vaknade vid fem och gick upp med J vid halv sex. Jag släpade mig upp vid sex. J åkte för att jobba medan B och jag gick upp till sängen och sov i två timmar! Enormt skönt för oss båda. Sedan dess har vi promenerat, varit på Coop, satt igång en maskin och smakat på katrinplommonpuré - vilket gick hem hos den lilla damen, men jag vågade inte ge henne mer än ett par små teskedar...

Om skruttungen tänker motarbeta allt varannan dag är det bara att jag ställer mig in på att morgondagen kommer bli kämpig. Hoppas bara hon inte skrämmer bort F! =D

Inga kommentarer: