Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

lördag 11 april 2009

Påskafton

Fanns det inte en reklam för några år sedan som gick "ni kvinnor talar om att föda barn, ni har ingen aaaaaning om hur det är när en karl är riktigt förkyld"?

Om jag får välja tar jag gärna förlossning istället för förkylning! Jag är inte bra på att vara sjuk, jag blir lite lätt ynklig...I natt slog febern till och jag svettades och frös om vartannat. Det var guld värt att Bs mormor, morfar och moster kom idag med mat och sedan gick de en lång promenad med lilla hjärtat så J och jag fick sova! Imorrn kommer Js familj och kanske mår vi lite bättre också. Isabelle hostar, snuvar och har lite ont i öronen, men det märks tydligt att hon blir friskare för varje dag!

Nu när Isabelle faktiskt sover lite bättre på nätterna är det fasligt frusterande att jag vaknar av febern istället. Till råga på allt utövade lilla hjärtat och jag "konsten att sova på så liten yta som möjligt, trots att J sover på soffan*". Isabelle gillar inte sin kudde, hon vill ligga utan, helst på sidan och helst med näsan i min armhåla. Hon ser ut som en liten ostbåge så stor hon är! Detta gör att jag flyttar mig lite och hon flyttar efter...så håller vi på tills jag nästan trillar ur sängen och flyttar in henne mot mitten igen!

*J hostar så han håller oss andra vakna, så tyvärr är han förpassad till soffan några nätter.

Inga kommentarer: